Verhuuradministratie

Voor bedrijfsverzamelgebouwen is het bijhouden van een goede administratie en het behouden van een helder overzicht essentieel.

Speciaal voor dit soort gebouwen hebben wij de gebouwmonitor ontwikkeld.

Dit is een periodiek te ontvangen (maandelijks, twee maandelijks afhankelijk van het aantal mutaties) A3 boekje en bestaat uit een visueel en een numeriek (excel) deel.

Op het visuele deel ziet u bijvoorbeeld in één oogopslag per verdieping welke ruimtes verhuurd zijn, welke nog beschikbaar en welke ruimtes niet verhuurbaar zijn. Ook ziet u in dit deel de basisgegevens van de ruimte: het verhuurbaar oppervlak (VVO volgens NEN 2580), de bedrijfsnaam, naam van de eigenaar en de bijbehorende telefoonnummers. Daarnaast is er een numeriek deel dat ook door middel van een excel overzicht aan u wordt geleverd.

Hierin kunnen alle beschikbare gegevens worden opgenomen zoals de contractdatum, de vervaldatum, alle gegevens van bedrijven en eigenaren (kvk, rekening, mobile- en vast nummer etc.), de sleutelhouders, servicekosten, huurtarief etc. tot aan LAN aansluitingen toe. Hiermee heeft u een krachtig instrument waarmee u uw administratie stevig kunt ondersteunen.

De initiële kosten worden bepaald door de aanwezigheid van digitale tekeningenen de status van de administratie. De bestaande tekeningen moeten worden ingelezen en de bestaande administratie moet worden ingevoerd. Afhankelijk van het project kost dit tussen de €1500,- en €4500,-Nadat dit gebeurt is kan de gebouwmonitor voor gemiddeld €150,- per uitgave worden bijgehouden. Hiernaast vind u een voorbeeld van de gebouwmonitor.